Ticketsysteem
Tevreden klanten door een goede afhandeling van tickets in SharePoint.
Een ticketsysteem is een softwareoplossing die organisaties gebruiken om vragen, verzoeken of problemen van klanten of gebruikers te beheren. Met dit ticket system kunnen ontvangen tickets gestructureerd worden bijgehouden, toegewezen aan de juiste teams of personen, opgevolgd en uiteindelijk opgelost. Het biedt een georganiseerde aanpak voor het afhandelen van klantinteracties, waardoor efficiëntie en klanttevredenheid worden bevorderd. Dit helpt bij het stroomlijnen van processen binnen de klantenservice, helpdesk of IT-ondersteuningsteam.
Het hebben van een ticketing tool heeft meerdere positieve effecten op een organisatie:
Verbeterde klantenservice: Een ticketsysteem maakt efficiëntere communicatie en snellere reacties op klantverzoeken mogelijk, wat resulteert in tevreden klanten.
Centrale beheerlocatie: Alle interacties, vragen en klachten worden op één centrale plek beheerd, waardoor er geen enkele vraag meer tussen wal en schip valt.
Georganiseerde klantenservice: Het ticketsysteem zorgt voor een georganiseerde en effectieve klantenservice, wat professioneel overkomt en klanten vertrouwen geeft.
Concurrentievoordeel: Bedrijven die gebruik maken van een ticketsysteem hebben een concurrentievoordeel op het gebied van klantenservice, waardoor ze zich kunnen onderscheiden van concurrenten.
Rapportages
Met Power BI kun je rapportages maken op basis van de gegevens uit jouw Microsoft ticketsysteem. Deze rapportages stellen je in staat om de prestaties van je helpdesk te meten en te optimaliseren. Zo kun je snel inspelen op eventuele problemen of kansen die zich voordoen. Bijvoorbeeld door te ontdekken dat er op vrijdagmiddag minder tickets binnenkomen, of dat medewerker A bijzonder snel problemen oplost. Power BI-rapportages bieden uitgebreide overzichten en managementinformatie.
Automatiseren
Dankzij Power Automate kan je de helpdesk optimaliseren door middel van workflows. Met workflows worden handelingen geautomatiseerd in het Microsoft 365 ticketsysteem. Denk hierbij aan het versturen van een mail wanneer een ticket wordt afgesloten. Daarnaast zijn er vele andere mogelijkheden met workflows. Bijvoorbeeld het automatisch versturen van een remindermail als een ticket te lang openstaat.
Neem contact met ons op voor meer informatie. Wij helpen je graag.
Arjen is gespecialiseerd in SharePoint en weet alles over deze module. Hij denkt graag met je mee!
SharePoint Intranet
Geef medewerkers, altijd en overal, toegang tot informatie met het SharePoint Intranet.
Personeelshandboek
Jouw reglementen en afspraken gedigitaliseerd en in jouw huisstijl.