Ticketsysteem

Tevreden klanten door een goede afhandeling van tickets in SharePoint.

  • Integratie in Microsoft 365

  • Automatiseer werkzaamheden

  • Eenvoudig in gebruik

Ticketsysteem in SharePoint
Ticketsysteem in SharePoint

Ticketsysteem

Tevreden klanten door een goede afhandeling van tickets in SharePoint.

  • Integratie in Microsoft 365

  • Automatiseer werkzaamheden

  • Eenvoudig in gebruik

Wat is een ticketsysteem?

Een ticketsysteem is een softwareoplossing die organisaties gebruiken om vragen, verzoeken of problemen van klanten of gebruikers te beheren. Met dit ticket system kunnen ontvangen tickets gestructureerd worden bijgehouden, toegewezen aan de juiste teams of personen, opgevolgd en uiteindelijk opgelost. Het biedt een georganiseerde aanpak voor het afhandelen van klantinteracties, waardoor efficiëntie en klanttevredenheid worden bevorderd. Dit helpt bij het stroomlijnen van processen binnen de klantenservice, helpdesk of IT-ondersteuningsteam.

Waarom een ticketsysteem?

Het hebben van een ticketing tool heeft meerdere positieve effecten op een organisatie:

Verbeterde klantenservice: Een ticketsysteem maakt efficiëntere communicatie en snellere reacties op klantverzoeken mogelijk, wat resulteert in tevreden klanten.

Centrale beheerlocatie: Alle interacties, vragen en klachten worden op één centrale plek beheerd, waardoor er geen enkele vraag meer tussen wal en schip valt.

Georganiseerde klantenservice: Het ticketsysteem zorgt voor een georganiseerde en effectieve klantenservice, wat professioneel overkomt en klanten vertrouwen geeft.

Concurrentievoordeel: Bedrijven die gebruik maken van een ticketsysteem hebben een concurrentievoordeel op het gebied van klantenservice, waardoor ze zich kunnen onderscheiden van concurrenten.

Processen en mails automatiseren in Ticketsysteem

Voordelen van ons Ticketsysteem voor jouw organisatie:

  • Automatische ticketnummering voor gestroomlijnde administratie.
  • Gemakkelijk indienen van tickets via formulieren of e-mail naar een speciale mailbox.
  • Mogelijkheid om zowel privé als publieke notities toe te voegen aan tickets, waardoor klanten op de hoogte blijven.
  • Handig sorteren op prioriteit, vervaldatum, type ticket en ticketbehandelaar voor efficiënte ticketafhandeling.
  • Automatische meldingen naar ticketbehandelaars bij nieuwe tickets, vervallen deadlines of statuswijzigingen.
  • Archivering van tickets na 30 dagen wanneer ze zijn afgerond, voor een opgeruimd overzicht en efficiënt gegevensbeheer.

Jouw ticketsysteem in Power BI

Rapportages

Met Power BI kun je rapportages maken op basis van de gegevens uit jouw Microsoft ticketsysteem. Deze rapportages stellen je in staat om de prestaties van je helpdesk te meten en te optimaliseren. Zo kun je snel inspelen op eventuele problemen of kansen die zich voordoen. Bijvoorbeeld door te ontdekken dat er op vrijdagmiddag minder tickets binnenkomen, of dat medewerker A bijzonder snel problemen oplost. Power BI-rapportages bieden uitgebreide overzichten en managementinformatie.

Automatiseren

Dankzij Power Automate kan je de helpdesk optimaliseren door middel van workflows. Met workflows worden handelingen geautomatiseerd in het Microsoft 365  ticketsysteem. Denk hierbij aan het versturen van een mail wanneer een ticket wordt afgesloten. Daarnaast zijn er vele andere mogelijkheden met workflows. Bijvoorbeeld het automatisch versturen van een remindermail als een ticket te lang openstaat.

AB Vakwerk

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Feugiat in ante metus dictum at. Egestas diam in arcu cursus. Ac odio tempor orci dapibus ultrices in iaculis nunc. Mauris vitae ultricies leo integer. Iaculis at erat pellentesque adipiscing. Id porta nibh venenatis cras sed felis. Eget egestas purus viverra accumsan in. Blandit volutpat maecenas volutpat blandit. Lobortis mattis aliquam faucibus purus. Sed viverra tellus in hac habitasse platea dictumst vestibulum. Suscipit adipiscing bibendum est ultricies integer quis auctor. Et pharetra pharetra massa massa ultricies mi. Et netus et malesuada fames ac. Erat velit scelerisque in dictum non consectetur a. Massa vitae tortor condimentum lacinia quis vel eros donec ac." - AB Vakwerk

Provincie Drenthe

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Feugiat in ante metus dictum at. Egestas diam in arcu cursus. Ac odio tempor orci dapibus ultrices in iaculis nunc. Mauris vitae ultricies leo integer. Iaculis at erat pellentesque adipiscing. Id porta nibh venenatis cras sed felis. Eget egestas purus viverra accumsan in. Blandit volutpat maecenas volutpat blandit. Lobortis mattis aliquam faucibus purus. Sed viverra tellus in hac habitasse platea dictumst vestibulum. Suscipit adipiscing bibendum est ultricies integer quis auctor. Et pharetra pharetra massa massa ultricies mi. Et netus et malesuada fames ac. Erat velit scelerisque in dictum non consectetur a. Massa vitae tortor condimentum lacinia quis vel eros donec ac." - Provincie Drenthe

Zij gingen jou voor en maken al gebruik van SharePoint modules:

Veelgestelde vragen

Waarom een app om een werkplek reserveren?

Dankzij deze module kan je snel en eenvoudig jouw werkplek reserveren. Hierdoor maak je hybride werken efficiënter. Hierboven vertellen we je over alle voordelen van de werkplek reserveren. Wil je ontdekken wat de Werkplek reserveren app voor jou organisatie kan betekenen? Vraag vrijblijvend een demo aan.

Veelgestelde vragen

Dankzij deze module kan je snel en eenvoudig jouw werkplek reserveren. Hierdoor maak je hybride werken efficiënter. Hierboven vertellen we je over alle voordelen van de werkplek reserveren. Wil je ontdekken wat de Werkplek reserveren app voor jou organisatie kan betekenen? Vraag vrijblijvend een demo aan.

Doordat al onze modules onderdeel zijn van Microsoft 365, kunnen deze zowel in SharePoint als in Teams als onderdeel worden toegevoegd. Hierdoor kunnen al jouw medewerkers altijd en overal gebruik maken van de Werkplek Reserveren App.

Dankzij deze app kan je gemakkelijk een bureau, plek of vergaderruimte reserveren. Dit kan voor zowel een dagdeel of een specifiek tijdstip.

De app is gebouwd binnen het Power Platform. Hierdoor kan de app geheel naar wens worden gemaakt. Het is bijvoorbeeld mogelijk om per ruimte aan te geven welke dagdelen of tijdsloten gereserveerd kunnen worden.

Ja dat kan! Eenvoudig zelfs. Wij installeren de app en zetten alles zo klaar dat jij gemakkelijk zelf extra ruimtes en locaties kunt toevoegen. Vervolgens leggen we jou in een half uurtje uit hoe je dit kunt doen, zodat jij dit in de toekomst zelf kunt doen en niet afhankelijk van ons bent. Mocht je vragen hebben, dan kan je deze natuurlijk altijd stellen. Wij helpen je graag.

Ja dat kan. Je kan zien welke collega zich op welk tijdstip op welke plek heeft ingeschreven. Indien dit niet gewenst is, dan kan dit ook worden uitgezet. Het is ook mogelijk om deze gegevens in een Power BI dashboard terug te laten komen. Op deze manier kunnen hier analyses van gemaakt worden. Wie komt het vaakst naar kantoor? Welke plek of ruimte wordt het vaakst gereserveerd?

Het maximum aantal reserveringen kan worden ingevoerd in een SharePoint lijst. Wij hebben dit zo ontworpen dat dit getal gemakkelijk door een beheerder kan worden aangepast. Hierdoor verhoog of verlaag je het maximum aantal inschrijvingen binnen 10 seconden.

Samen overleggen we wanneer de app geïnstalleerd kan worden. Dit kan al binnen een maand. De installatie van de module zelf zal ongeveer een dag in beslag nemen.

Interesse in de Werkplek reservering app, wij helpen je graag verder. Ons traject implementatie bestaat uit vijf stappen. Hieronder valt onder andere het doornemen van het voorstel, de implementatie en de mogelijkheid om vragen te stellen. Meer weten over dit traject? In ons whitepaper vertellen wij je hier meer over.

Ook het gemak van het Ticketsysteem ervaren?

Neem contact met ons op voor meer informatie. Wij helpen je graag.

Mail ons

Arjen Kleis

Arjen Kleis

Ticketsysteem specialist

Arjen is gespecialiseerd in SharePoint en weet alles over deze module. Hij denkt graag met je mee!