Werkplek reserveren app

Snel en eenvoudig jouw werkplek reserveren

  • Overzicht van alle collega’s op kantoor

  • Voorkomt te veel medewerkers op kantoor

  • Vanaf elk apparaat te gebruiken

online werkplek reserveren in een telefoon en groot scherm

Wat is de werkplek reserveren app?

De Werkplek Reserveren App is een handige tool waarmee je eenvoudig je werkplek op kantoor kunt reserveren. Met deze app krijg je een overzicht van alle beschikbare werkplekken op kantoor, kun je gemakkelijk een plekje reserveren voor een specifieke datum, en zie je ook wanneer je collega’s aanwezig zijn. Bovendien helpt deze flexplek app je veilig te werken door te voorkomen dat het te druk wordt op kantoor. Je kunt de Werkplek Reserveren App integreren in Microsoft Teams en SharePoint.

Waarom is de werkplek reserveren app handig?

Het integreren van de werkplek reserveren app heeft allerlei positieve effecten op jouw organisatie:

Efficiënt hybride werken: De werkplek reserveren app maakt hybride werken eenvoudiger en efficiënter door medewerkers in staat te stellen snel en gemakkelijk werkplekken te reserveren, waarbij waardevolle informatie wordt verzameld over de bezettingsgraad van gebouwen en het aantal flexplekken.

Eenvoudig te gebruiken: De app, geïntegreerd in Microsoft 365 en beschikbaar in Teams, biedt een gebruiksvriendelijke ervaring waarbij medewerkers met minimale handelingen hun werkplek kunnen reserveren, altijd en overal, vanaf elk apparaat.

Duidelijk overzicht van aanwezigheid: Dankzij de app kunnen medewerkers eenvoudig zien welke collega’s wel of niet op kantoor zijn, waardoor ze hun werkplek kunnen plannen en overbezetting kunnen voorkomen, zelfs na de pandemie.

Automatiseringsmogelijkheden: Met Power Automate kunnen processen binnen de app eenvoudig worden geautomatiseerd, zoals het versturen van automatische meldingen wanneer het kantoor vol is of het berekenen van kilometervergoedingen op basis van kantoorbezoeken, waardoor administratieve taken worden verminderd en de efficiëntie wordt verhoogd.

statistieken van alle werkplek reserveringen in een laptop
Laptop werkplek reserveren overzicht

Wat zijn de voordelen van onze werkplek reserveren app?

  • Je werkt al in Teams, waardoor je weinig handelingen hoeft te verrichten;
  • Onderdeel van Microsoft 365, waardoor je geen maandelijkse kosten hebt;
  • Je hebt in één overzicht duidelijk welke collega’s wel of niet op kantoor zijn;
  • Je voorkomt dat het, ook na corona, te druk is op kantoor;
  • Je kunt altijd, overal en vanaf iedere apparaat reserveren;
  • Automatiseringsmogelijkheden zoals bijvoorbeeld kilometervergoeding zijn mogelijk.

Hoe werkt de reservering app?

De reservering app werkt als volgt:

  1. Je opent de applicatie en kiest de gewenste datum voor een bezoek op de kantoor werkplek.
  2. Vervolgens zie je de beschikbare ruimtes van de gewenste dag. Je kiest de gewenste datum en reserveert jouw plekje op kantoor.
  3. In de applicatie kun je zien wanneer iedere collega aanwezig is op kantoor. Daarnaast kun je jouw reservering wijzigen.

Nieuwsgierig naar hoe de app werkt? Bekijk dan nu onze video, of vraag een demo aan!

Veelgestelde vragen

Dankzij deze module kan je snel en eenvoudig jouw werkplek reserveren. Hierdoor maak je hybride werken efficiënter. Hierboven vertellen we je over alle voordelen van de werkplek reserveren. Wil je ontdekken wat de Werkplek reserveren app voor jou organisatie kan betekenen? Vraag vrijblijvend een demo aan.

Doordat al onze modules onderdeel zijn van Microsoft 365, kunnen deze zowel in SharePoint als in Teams als onderdeel worden toegevoegd. Hierdoor kunnen al jouw medewerkers altijd en overal gebruik maken van de Werkplek Reserveren App.

Dankzij deze app kan je gemakkelijk een bureau, plek of vergaderruimte reserveren. Dit kan voor zowel een dagdeel of een specifiek tijdstip.

De app is gebouwd binnen het Power Platform. Hierdoor kan de app geheel naar wens worden gemaakt. Het is bijvoorbeeld mogelijk om per ruimte aan te geven welke dagdelen of tijdsloten gereserveerd kunnen worden.

Ja dat kan! Eenvoudig zelfs. Wij installeren de app en zetten alles zo klaar dat jij gemakkelijk zelf extra ruimtes en locaties kunt toevoegen. Vervolgens leggen we jou in een half uurtje uit hoe je dit kunt doen, zodat jij dit in de toekomst zelf kunt doen en niet afhankelijk van ons bent. Mocht je vragen hebben, dan kan je deze natuurlijk altijd stellen. Wij helpen je graag.

Ja dat kan. Je kan zien welke collega zich op welk tijdstip op welke plek heeft ingeschreven. Indien dit niet gewenst is, dan kan dit ook worden uitgezet. Het is ook mogelijk om deze gegevens in een Power BI dashboard terug te laten komen. Op deze manier kunnen hier analyses van gemaakt worden. Wie komt het vaakst naar kantoor? Welke plek of ruimte wordt het vaakst gereserveerd?

Het maximum aantal reserveringen kan worden ingevoerd in een SharePoint lijst. Wij hebben dit zo ontworpen dat dit getal gemakkelijk door een beheerder kan worden aangepast. Hierdoor verhoog of verlaag je het maximum aantal inschrijvingen binnen 10 seconden.

Samen overleggen we wanneer de app geïnstalleerd kan worden. Dit kan al binnen een maand. De installatie van de module zelf zal ongeveer een dag in beslag nemen.

Interesse in de Werkplek reservering app, wij helpen je graag verder. Ons traject implementatie bestaat uit vijf stappen. Hieronder valt onder andere het doornemen van het voorstel, de implementatie en de mogelijkheid om vragen te stellen. Meer weten over dit traject? In ons whitepaper vertellen wij je hier meer over.

Zij gingen jou voor en maken al gebruik van SharePoint modules

 
logo van ABVakwerk
logo van lippe wonen
logo van indi.nl webshop technische onderdelen
logo van cellro
logo van JC-Electronics new and refurbished parts
logo van Forum Groningen